ترکیه قصد دارد به دوران سلطه گری عثماني برگردد
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی در گفتگو با بي باك:
در برخي مواقع براي بعضي ها اينگونه تداعي مي شود كه مي خواهند به يك مقاطعي از گذشته خودشان برگردند و همچنين آنها فكر مي كنند كه بايد به دوره عثماني برگردند و همه كشورها را تحت سلطه خود در بياورند، و غير از اين توهم بزرگ..
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به نقش تركيه در ايجاد ناامني در منطقه اشاره كرد و گفت: اينكه آنها نمي خواهند در درجه اول با سياست هاي كشورهاي منطقه همراه باشند؛ بلكه بيشتر بخواهند سياست هاي استكبار و صهيونيسم را دنبال كنند نتيجه اين مي شود كه اينها نمي خواهند در رابطه با بحث تصميم گيري مطلوب با سایر کشورهای مستقل عقلائی و منطقی اظهار نظر بكنند بلكه مي خواهند كارهایی را انجام دهند كه استکبار و صهیونیستها بيشتر خوششان بيايد و بر همين اساس هم دارند كاری را دنبال مي كنند كه در نهايت هم به ضررشان تمام خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، در پی دخالت های بی حد و مرز و آشکار ترکیه در امور سایر کشورهای اسلامی و مستقل منطقه از جمله عراق و سوریه، اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بي باك برخي از اقدامات تركيه را ناشي از توهمات و روحيه توسعه طلبي آنان دانست و عنوان كرد: در برخي مواقع براي بعضي ها اينگونه تداعي مي شود كه مي خواهند به يك مقاطعي از گذشته خودشان برگردند و همچنين آنها فكر مي كنند كه بايد به دوره عثماني برگردند و همه كشورها را تحت سلطه خود در بياورند، و غير از اين توهم بزرگ چيز ديگري بنظر نمي رسد كه دولتمردان ترکیه به دنبال آن باشند.


نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در ادامه گفت: علت اينكه ترکیه مي خواهد امپراطوري گذشته خود را احياء كند اين است كه دولت این کشور درصدد است تا آن جايگاهي را كه ترکیه در گذشته از نظر وسعت جغرافيايي در كل منطقه و جهان داشته است را بار دیگر بدست آورد و این توهم مي تواند از جمله عوامل اصلي برخی اقدامات مرموزانه امروز تریکه باشد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، اقدام تركيه مبني بر پناه دادن به طارق الهاشمي را از جمله تصميم هاي نپخته و از موضع توهم قدرت و دست بالا تلقي كرد و افزود: اين اقدامات ترکیه در حالی است كه آنها در اتخاذ اينگونه تصميم گيري ها دچار اشتباه شده اند.

سردار کوثری اظهار داشت: همانطور كه تركيه در اين مدت با موضع گيري هاي غلطي كه مسئولان سياسي آنها از خودشان بروز دادند و در اظهار نظرها مطرح کردند، منفور ملتهای منطقه شد و کاهش محبوبیت خود را مشاهده کرد، در مساله طارق الهاشمی نیز به همين صورت است و این رفتار ترکیه باعث دخالت در كشوراسلامی  عراق شده است. و در نهايت اين تصميمات در آينده به ضرر مسئولان و سياست هاي تركيه خواهد شد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پايان به نقش تركيه در ايجاد ناامني در منطقه اشاره كرد و گفت: اينكه آنها نمي خواهند در درجه اول با سياست هاي كشورهاي منطقه همراه باشند؛ بلكه بيشتر بخواهند سياست هاي استكبار و صهيونيسم را دنبال كنند نتيجه اين مي شود كه اينها نمي خواهند در رابطه با بحث تصميم گيري مطلوب با سایر کشورهای مستقل عقلائی و منطقی اظهار نظر بكنند بلكه مي خواهند كارهایی را انجام دهند كه استکبار و صهیونیستها بيشتر خوششان بيايد و بر همين اساس هم دارند كاری را دنبال مي كنند كه در نهايت هم به ضررشان تمام خواهد شد.

گفتنی است؛ در پی دخالتهای ترکیه در امور عراق و حمایت این کشور از تروریستها، چند روز پیش نوری المالکي نخست وزير عراق، نسبت به اظهارات اخير همتاي ترکی اش در حمايت از طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهوري اين کشور واکنش نشان داد و با انتقاد از نخست وزير ترکيه گفت اظهارات اردوغان بر اساس "احترام متقابل" بيان نشده است.

وي افزود:" ما نمي‌خواهيم با ترکيه يا هر کشور ديگر دشمني کنيم اما آن‌چه اتفاق افتاد و اظهارات مطرح شده از جانب ترکيه بر اساس احترام متقابل نيست."

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها